Naar het Novum!

Ben jij leergierig, ambitieus en heb je een vwo-advies? Op het Gymnasium Novum ben je van harte welkom!

Gymnasium Novum is een kleinschalige, gezellige en veilige school. Daarom zul jij je er gemakkelijk thuis voelen. In de manier waarop wij met elkaar omgaan, zijn veiligheid en onderling vertrouwen vanzelfsprekend.

Op het Novum steken wij veel energie in jouw begeleiding, maar spreken we je ook aan op je eigen verantwoordelijkheid. Hierdoor zul jij je gekend en gewaardeerd voelen op school.

Lees meer over onze school

Ad vitam paramus
Wij bereiden ons voor op het leven!

Alle belangrijke data voor 2024 - 2025

Oudervoorlichtingsavond en Open School

De voorlichtingsavond voor ouders is op 12 maart 2025 van 19:30 – 21:30 uur. We beginnen met een presentatie van de rector in het atrium. Daarna kunnen ouders in lokalen vragen stellen aan panels, met Novumleerlingen, docenten en ouders van Novumleerlingen.

De Open School is op 15 maart 2025 van 10:00 – 13:00 uur. We hopen dan veel geïnteresseerde leerlingen uit groep (7 en) 8 en hun ouders ontvangen, en we laten natuurlijk vol trots onze school zien.

Wil je meer weten over het Novum? Kijk dan dit filmpje!

Proeflessen en rondleidingen

Op woensdag 19 februari, woensdag 5 maart en woensdag 12 maart geven we proeflessen en een rondleiding door de school gegeven aan leerlingen van de basisschool. Hiervoor moet je je aanmelden; meer informatie over aanmelding volgt in januari.

Aanmeldingsperiode voor schooljaar 2025-2026

Je kunt je aanmelden voor een middelbare school van 18 tot en met 31 maart 2025. Op 15 mei hoor je of je geplaatst bent.

Lees hier alles over toelating en aanmelden.