Cambridge Engels

We merken een brede interesse in de Cambridge certificaten onder leerlingen en ouders en willen graag aan het enthousiasme tegemoet komen. Om deze reden willen we vanaf schooljaar 2019-2020 in het tweede jaar beginnen om alle leerlingen voor te bereiden op het B2 First Cambridge examen. Dit willen we doen door middel van een nieuw twee track systeem, de Cambridge First track en de Cambridge Advanced track.

First Track

Twee lessen Cambridge Engels per week. U hoeft uw kind hiervoor niet aan te melden, ook zijn er geen bijkomende kosten, behalve als uw kind in 4V het Cambridge B2 First examen wilt afleggen. Het examen is niet verplicht. Dit certificaat is internationaal erkend en wordt verstrekt door de Universiteit van Cambridge. De kosten hiervan zijn voor het afnemen van de examen door een geregistreerde examenbureau. De leerlingen doen Centraal Schriftelijk examen in leerjaar 6.

Advanced Track

Een verrijkingsprogramma met een divers en leuk aanbod van onderwerpen en activiteiten waarbij leerlingen echt de diepte ingaan van de Engelse taal en cultuur. 4 lessen per week in de onderbouw. De bijdrage is 200 euro per jaar in leerjaar 2 en 3 omwille de extra lessen en materialen. Deze leerlingen zullen Cambridge B2 First afnemen aan het eind van 3V. Er zijn kosten aan de examens verbonden. 2 lessen per week in de bovenbouw waardoor er geen bijkomende kosten zijn (behalve voor Cambridge examens) Keuze om Cambridge Advanced C1 óf Cambridge Proficiency C2 examen te doen in 5V. Ook doen zij een versneld traject in de bovenbouw, waarin ze, met een eigen programma van toetsing en afsluiting (PTA), hun eindexamen Engels afronden in het vijfde leerjaar.