Aymen wint ‘Op weg naar het Lagerhuis’

Na een spectaculaire tweede plaats in de debatwedstrijd ‘Op weg naar het Lagerhuis’ mochten twee Novumleerlingen meedoen aan de tv-finale. Met geweldig resultaat!

Op Weg naar het Lagerhuis is een landelijke debatwedstrijd waaraan naar schatting zo’n 2500 leerlingen deelnemen. Het Novum is als school in de landelijke competitie tweede geworden. Tijdens de competitie worden tien leerlingen geselecteerd om mee te doen aan de finale op televisie. Namens het Novum deden Iben Maas en Aymen Elmarsse mee. Het debat is uitgezonden op 6 mei jl. en terug te kijken op NPO-start. Na drie debatten -over de monarchie, de mobiele telefoon en de waarde van de woke-beweging- heeft de jury Aymen aangewezen als de beste Lagerhuisdebater van dit debatseizoen. Een geweldige prestatie!