Denk duurzaam, handel verantwoordelijk

Rida Shinde, leerling van klas 4 van Gymnasium Novum, heeft in het kader van haar wethouderschap van Madurodam een evenement georganiseerd met als thema Duurzaamheid. Maar liefst 60 leerlingen van 3 verschillende scholen meegedaan met het evenement!

Rida heeft als challenge als wethouder van Madurodam op 15 mei een evenement georganiseerd met het thema Duurzaamheid. Voor dit evenement heeft ze trainers van de organisatie Young Impact uitgenodigd die de leerlingen workshops gaven over duurzaamheid en het klimaat met betrekking tot maatschappelijke vraagstukken. Er waren diverse workshops waaruit de leerlingen mochten kiezen: Biodiversiteit, Gelijke Kansen of Maatschappij. Na een verdiepende les over hun gekozen workshop, kwamen de leerlingen zelf in actie door bloembollen te planten in Madurodam of duurzame canvastasjes of bloempotten te verfraaien. Het evenement was een succes volgens de feedback van de leerlingen, een kleine stap richting duurzaamheid!