Eindelijk weer naar Rome

Door de corona-crisis was de Rome-reis voor onze leerlingen van 6V uitgesteld, maar gelukkig konden we toch nog met zijn allen op pad. En deze reis was een groot succes!

Van 7 tot 13 maart zijn zo goed als alle leerlingen van 6V (en een paar leerlingen uit 5V) met 12 docenten in Rome geweest. Het was een prachtige week: we hadden mooi weer, een gezellige groep en we hebben heel veel cultuur gesnoven. Zo bezochten we de Vaticaanse Musea, die nog nooit zo rustig waren, de thermen van Caracalla, ongeveer 20 kerken, de Galleria Borghese, het Forum Romanum, de Villa d’Este en de Ara Pacis. Bovendien hebben we heel veel gelopen, tussen de 130.000 en 150.000 stappen per persoon, en meer dan genoeg Italiaans ijs gegeten. Tenminste, voor zover je ooit genoeg Italiaans ijs kunt eten. Het was een bijzondere reis en we zijn erg blij dat we toch nog met onze leerlingen naar Rome konden gaan!