Het Novum is BegaafdheidsProfielSchool!

Gymnasium Novum is officieel een Begaafdheidsprofielschool! Op maandag 7 februari is door Juliette Bouw, wethouder Onderwijs van de gemeente Leidschendam-Voorburg, de plaquette van de Vereniging BegaafdheidsProfielScholen onthuld. Daarna ging ze in gesprek met Saskia Muller en Leoniek Rolvink, die er samen voor hebben gezorgd dat het Novum deze eervolle kwalificatie heeft gekregen. Ze hebben een projectplan geschreven en droegen zorg voor de uitvoering daarvan. ‘We zijn er natuurlijk erg trots op dat we nu lid zijn van de Vereniging BPS,’ zegt Saskia Muller, coördinator Begaafdheid op het Novum, ‘maar we zijn extra trots op hoe lovend het visitatierapport over ons was: ze waren in het bijzonder heel enthousiast over ons Honours-programma.’ Het Novum zet zich als BPS-school niet alleen in voor hoogbegaafde leerlingen, maar voor iedereen die extra ondersteuning of uitdaging wil of nodig heeft. De begeleiding op het Novum kenmerkt zich juist doordat er maatwerk mogelijk is voor iedereen.