Minister Wiersma viert Valentijnsdag op Gymnasium Novum

Dennis Wiersma, de minister van Onderwijs, heeft Valentijnsdag op Gymnasium Novum gevierd door bij ons de plaquette ‘Gezonde School’ te onthullen, die we kregen voor ons onderwijs op het gebied van het thema ‘Relaties en Seksualiteit’.

Dennis Wiersma, de minister van Onderwijs, heeft Valentijnsdag op Gymnasium Novum gevierd. Er was dan ook veel feestelijks te beleven: de taartencompetitie ‘Heel Novum Bakt’, het voordragen van de winnende inzending van de liefdesgedichtenwedstrijd, de rozenverkoop en de alcoholvrije cocktailbar. Maar het belangrijkst was de onthulling door de minister van de plaquette die het Novum kreeg van de Gezonde School voor het onderwijs op het gebied van het thema ‘Relaties en Seksualiteit’. ‘We zijn er erg trots op dat we het keurmerk ‘Gezonde School’ hebben gekregen en we hechten, zeker in deze tijden, veel waarde aan goed onderwijs over dit onderwerp,’ aldus rector Michel Zorge, ‘Het was heel bijzonder om de minister vanochtend bij ons te ontvangen en hem kennis te laten maken met onze school en onze leerlingen.’ Minister Wiersma kreeg een rondleiding door de school, had een korte ontmoeting met Iben Maas, leerling van het Novum en voorzitter van het LAKS, en woonde tot slot een paneldiscussie bij, waarin leerlingen van de bovenbouw met een jongerenwerker van het JAP in gesprek gingen over relaties en seksualiteit. Het was een bijzondere Valentijnsdag!