PRE University

Het Pre-University College bestaat uit een tweejarig programma waarbij je iedere maandagmiddag naar Leiden gaat om college te volgen. Het programma is breed opgezet, zodat je kennis kunt maken met verschillende disciplines bij diverse faculteiten. Het programma bestaat uit 5 onderwijsblokken, die allemaal anders van opzet zijn.

In het eerste blok maak je bijvoorbeeld kennis met wetenschapsfilosofie: wat is kennis en hoe kom je er aan? Maar in het tweede blok maak je zelf een keuze voor een onderwerp en ga je zelf aan de slag. Aanmelden voor het Pre-University College is alleen mogelijk voor leerlingen van een aantal geselecteerde scholen, waaronder Gymnasium Novum.

In maart wordt voorlichting gegeven over het Pre-University College en daarna kunnen leerlingen zich aanmelden via mevrouw Muller, Pre-mentor. Leerlingen die mee willen doen, moeten nieuwsgierig zijn, een brede wetenschappelijke belangstelling hebben, creatief kunnen en willen nadenken en aan het eind van leerjaar 4 een 8.0 gemiddeld staan voor hun schoolvakken. Op de website van Pre-University College vind je meer informatie.